Information om Öppet Hus Hammarbyskolan Norra

Hammarbyskolans ”Öppet Hus” är en uppskattad tradition som vi vill slå vakt om.
Sedan skolan startade (1989) har vi anordnat Öppet Hus nästan varje år. Dagen har arrangerats i samarbete med skolans föräldraförening som ansvarat för förtäring, lotterier m.m. Skolan har stått för program d.v.s. underhållning, utställningar, lekaktiviteter m.m.
När Föräldraföreningen upphörde fick vi hitta en ny lösning som fortfarande gäller.

F-klass: säljer plantor som de drivit upp själva. (vinsten till lekboden)
1:or har fria händer att hitta på något skoj + pyntar gården.(ev. vinst till lekboden)
2:or ska anordna lekar och tipsrunda. (gratisevenemang)

3:orna ansvarar för Loppis på skolgården (vid regn i stora entrén C1)
Utse en kontaktperson/klass! Meddela namn till klassläraren. Föräldrar ansvarar för att samla in saker att sälja.
Loppisen bemannas av både föräldrar och elever. Klasslärarna gör arbetsschema för eleverna.
Kontakta Helena på kansliet 508 15 899 om ni behöver plats för förvaring innan Öppet hus.
Skolans vaktmästare ansvarar för att det finns 4-5 bord utplacerade på skolgården.
Några föräldrar ska vara på plats kl.14.00 för att ställa i ordning för försäljning.
Ansvariga slänger eller lämnar det som blir över till välgörenhet. Skolan har ingen möjlighet att förvara det som blir osålt.
Växelpengar kan kvitteras ut på kansliet innan kl.15.30
OBS! Vinsten går till lekutrustning i skolans lekbod på skolgården.

4:orna ansvarar för korvgrillning på skolgården (vid regn kokt korv utanför biblioteket)
Utse en kontaktperson/klass! Meddela namn och till klasslärarna. Vinsten går till klasserna
Föräldrar ansvarar för bemanning och några ska vara på plats kl.14.00 för att ställa i ordning och dra igång grillarna. Grillområdet måste spärras av med plastband.
Korv m bröd + saft kostar 10 kronor. OBS! Gäller ej skolans elever.
Skolan beställer korv, bröd, senap och ketchup.  Skolan betalar för 1 korv/elev (inköpspris)
Kontakta Margareta Rydberg: 508 15 898 om ni vill ha hjälp med beställning.
Skolan tillhandahåller 2 grillar, grillkol + tändvätska, saft och muggar.
Växelpengar kan kvitteras ut på kansliet, senast kl.15.30

5:orna ansvarar för kaffeservering i matsalen. Vinsten går till klasserna.                                      
Utse en kontaktperson/klass! Meddela namn till klasslärarna.
Föräldrar ansvarar för bemanning och att det bakas kaffebröd i ”stugorna”. Det går åt mycket  kaffebröd så gå ut med informationen i god tid. OBS! Inget bröd får innehålla nötter p.g.a. allergier. Bra om det även finns några alternativ för personer med gluten och laktosintolerans.
Klasslärarna gör arbetsschema för eleverna. Prissättning bestämmer ni själva.
Senast kl.13.30 ska det finnas några föräldrar på plats och börja förbereda. Skolans kökspersonal hjälper er att komma i ordning. Termosar, kaffebryggare, muggar, saft, mjölk och socker ordnar skolan. Kaffe och te blir billigast om ni föräldrar köper på extrapris i butik.

6:orna ansvarar för sockervadd. Vinsten går till ett biståndsprojekt som eleverna valt ut själva. Utse en kontaktperson/klass och meddela namn till klasslärarna. Maskin och tillbehör ordnar ni själva.

På skolgården kommer eleverna att framträda på vår nya fina scen och dessutom är hela skolan öppen så alla är välkomna att gå runt och titta på små utställningar m.m.

När dagen är slut hjälps vi åt allesammans med städningen vilket brukar gå ganska snabbt om vi är många.

Har ni några frågor så kontakta gärna:
Margareta Rydberg tel: 08-50815898
Helena Amberyd tel: 08-59815899 

Önskar ni hjälp med kopiering av utskick så kan vi hjälpa till.

Med hopp om ett gott samarbete och ett lyckat Öppet Hus 2015
                                                                          
                                                                                          
                                                 Skolledningen

Dela: